nalleja ympärilläin

nalleja ympärilläin

torstai 9. helmikuuta 2017

Talven pakkasiin...

Heippati hei!

Talven  pakkasia ajatellen, aloitin puseron neulomisen ensilumien sataessa viime syksynä. Omassa mielessäni minulla oli malli ja lankaa kätköistä varattuna 600 g Seitsemää veljestä. Ennen joulua olin jo kaksi kertaa päässyt etu- ja takakappaleet valmiiksi, mutta ei vaan malli miellyttänyt. Niinpä ei muuta kuin puserotekele takaisin keriksi ja uusi yritys. Talven 2015 Novita-lehdestä löysin lopulta kuvion jonka sitten loppujen lopuksi toteutin puseron etuosaan.

Muutoin pusero tuli sellaiseksi jollaista alunperinkin siitä ajattelin tulevan. 
Neuloin suljettuna neuleena kainaloihin asti. Lanka riitti pitkiin hihoihin ja puseron pituus reilusti lanteiden alapuolelle.

     Pusero takaa....

ja edestä.......
Valitettavasti tässä kuvassa valaistus vääristää puseron väriä.

Kun tavoitteet asettaa riittävän kauaksi.....niin......
Pusero valmistui tavoiteajassani. Eli päätin vuoden vaihtuessa, että tammikuun aikana on saatava valmiiksi ja niinpä se valmistui 31.1. Sopivasti pakkasiin sillä täällä on ollut nyt pakkasia -20- -30 välillä. Paljon olen päälläni pitänyt ja tykkään tästä.

Netissä olen ihaillut Ystävänpäiväsukkien neulojia. Itse en siihen ensin innostunut, kun oli tuo pusero kesken. Nyt kuitenkin etsin kätköistä langat ja niinpä neulon sukkia, mutta en nimeä niitä ystävänpäiväsukiksi vaan minulla nimi kulkee "talvilomasukkien" nimellä. Tämä siksi että toiveena on sukkien valmistuminen talviloman alkuun.
Lankana on Nalle Taikaa.

Tätä Niina Laitisen Ystävänpäiväsukkamallia on mukava neuloa vaihtuvien kuviomallien vuoksi ja niinpä yritän joka ilta neuloa kumpaankin sukkaan yhden kuvion. Talviloma siis vko 10 joten
jospa nämä siihen valmistuu...


Kiitos teille ystäväiset, että ette olleet unohtaneet, vaikka minulla olikin tässä piiiitkä tauko!  Kommenttejanne on mukava lukea!

MUKAVAA VIIKONLOPUN ODOTUSTA TEILLE BLOGIVIERAILIJOILLE!

2 kommenttia:

Virpi kirjoitti...

Sievä ja varmasti lämmin pusero :)
Mulla ei varmasti riittäisi intoa purkaa ja tehdä uudestaan noin isotöistä neuletta, hienoa että toiset jaksaa :)
Noita ystävänpäiväsukkia olen ihastellut muiden tekeminä, mutta minäkään en tällä kertaa lähtenyt mukaan siihen.

Rantapuikko kirjoitti...

Kaunis pusero ja varmasti lämmittää sinua.